Artykuł sponsorowany

Metody ogrzewania łazienek

Metody ogrzewania łazienek

Żeby móc komfortowo korzystać ze swojej łazienki trzeba zadbać między innymi o to, żeby zawsze była w niej przyjazna dla użytkowników temperatura. Osiągnięcie tego wymaga oczywiście zastosowania w łazience odpowiedniego ogrzewania. Żeby móc osiągnąć komfortowe warunki użytkowania, temperatura w łazience powinna być nieco wyższa, niż w innych domowych pomieszczeniach. W artykule dokładniej opisujemy najczęściej wykorzystywane metody ogrzewania łazienek.

Przede wszystkim grzejniki łazienkowe

Podstawowym i najczęściej wykorzystywanym sposobem ogrzewania łazienek jest zastosowanie grzejników łazienkowych. Stosowane grzejniki zazwyczaj są podłączone do instalacji centralnego ogrzewania. Są to więc przede wszystkim grzejniki wodne, którymi mamy możliwość zwiększania nieco temperatury w swojej łazience tylko w sezonie grzewczym, czyli jesienno-zimowym. Obecnie najczęściej wybieranym rodzajem grzejników łazienkowych są tzw. grzejniki drabinkowe, które składają się z umieszczonych poziomo, jeden pod drugim metalowych (stalowych, aluminiowych lub miedzianych) rurek.

Innym rozwiązaniem jest zastosowanie do ogrzewania łazienki grzejników wodno-elektrycznych. Są t tak naprawdę podłączone do instalacji centralnego ogrzewania grzejniki wodne, które dodatkowo są jeszcze wyposażone w elektryczną grzałkę. Zaletą takich grzejników jest to, że można je stosować przez cały rok i nawet jeśli nie mamy potrzeby ogrzewania latem łazienki, to grzałka i tak może nam się przydać np. do suszenia mokrych ręczników lub ubrań. Trzeba jednak pamiętać o tym, że sama grzałka na pewno nie będzie wystarczająca do skutecznego ogrzania całej łazienki także zimą, dlatego stosowanie wyłącznie grzejników elektrycznych jest raczej niezalecane. Wykonane ze stali lub z aluminium elektryczne grzejniki spełniają niemal wyłącznie funkcje suszarki. Żeby ogrzać nimi całą łazienkę, mają niestety zbyt niską moc grzewczą.

Ogrzewanie podłogowe

Coraz więcej osób wykańczając łazienkę zamiast ogrzewania ściennego z wykorzystaniem grzejników łazienkowych, decyduje się na zastosowanie ogrzewania podłogowego. Takie rozwiązanie ma wiele zalet.

Jak tłumaczy nasz rozmówca, doradca klientów ze sklepu internetowego z akcesoriami łazienkowymi Ceramed: Zastosowanie w łazience ogrzewania podłogowego jest zalecane przede wszystkim w większych łazienkach. Ogrzewanie podłogowe umożliwi w nich zapewnienie takiej samej temperatury w całym pomieszczeniu, ponieważ wytwarzane przez nie ciepło będzie się równomiernie rozchodziło od dołu do góry. Ogrzewanie podłogowe ma także tę zaletę, że stosując je możemy chodzić bosymi stopami po ciepłych płytkach łazienkowych, co jest naprawdę bardzo przyjemne, zwłaszcza po wyjściu z wanny lub spod prysznica.

Ogrzewanie podłogowe jest też oczywiście znacznie droższym rozwiązaniem nić zastosowanie do ogrzewania grzejników łazienkowych. Droższa bowiem będzie sama instalacja całego systemu. Do wyboru są dwie możliwości, czyli dwa rodzaje ogrzewania podłogowego: ogrzewanie podłogowe wodne lub ogrzewanie podłogowe elektryczne. Ogrzewanie wodne jest podłączone do instalacji centralnego ogrzewania, czyli także działa tylko w sezonie grzewczym. Wadą wodnego ogrzewania podłogowego są też nieco droższe koszty jej instalacji oraz to, że podnosi ona poziom podłogi o około 5 cm, co w niektórych przypadkach sprawia, że taka instalacja jest niemożliwa do zastosowania. Zaletą wodnego ogrzewania podłogowego są za to niższe koszty użytkowania.

Alternatywą dla wodnego ogrzewania podłogowego jest zastosowanie ogrzewania elektrycznego. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość stosowania ogrzewania przez cały rok. W takim systemie ogrzewania można zastosować zatapiane w posadzce kable grzejne albo matę bądź folię grzewczą. Cała podłączona do zasilania instalacja jest przykrywana gresem, terakotą, kamieniem naturalnym lub drewnem o niskim współczynniku kurczliwości, czyli materiałami, które charakteryzują się wysoką przewodnością cieplną.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.